Welkom bij WeetHet!


Managed Web Hosting by Liquid Web

Jouw IP adres:
18.223.159.143
     
 
Pagina printen
- kies Landscape
Zoeken in de
WeetHet pagina's
WeetHet is being updated! - Current articles will slowly move to www.tweaking4all.com
Voor uitstekende webhosting welke zowel betrouwbaar als betaalbaar is adviseren wij: LiquidWeb

Op deze pagina ...

Op deze pagina zullen enkele veel voorkomende problemen de revu passeren, met betrekking tot Internet via de Satelliet via Europe Online.

Merk op: Door de slechte performance van Europe Online worden deze pagina's niet meer bijgehouden. Het forum blijft echter wel gewoon bestaan.

Merk op: de hier beschreven problemen kunnen ook relevant zijn voor andere aanbieders.

Internet via de Satelliet

Pagina overzicht

Introductie

Uiteraard verliep bij mijn eerste installatie ook niet alles even soepel, hieronder heb ik een paar van de problemen beschreven in de hoo dat een ander er ook wat aan heeft. Toevoegingen en tips hiervoor zijn zeer welkom !

Eerste hulp bij DUN

DUN Upstream wordt aangegeven door Data upstream en Downstream door Data downstream.

Gezien de werking van de Internet via Satelliet verbinding, kan het dus NOOIT zo zijn dat het lampje van de downstream aangaat. Dit verkeer loopt immers niet via de DUN.

Soms komt het voor dat data niet via de satelliet loopt, bijvoorbeeld e-mail ophalen (iemand suggesties hoe dit wel kan ?).

Als beide lampjes heftig blijven knipperen, dan is het misschien een goed idee de proxy instellingen van de verschillende applicaties te gaan controleren, want kennelijk loopt de downstream van data niet via deze proxy.

De DVB Data Services indicatoren zijn blanco, geen signal, synchronisatie mislukt.

Mogelijke oorzaken:

  • Verkeerde frequentie ingesteld in DVB Data. B.v. 1266275 i.p.v. 12662750. Controleer goed of het ingevulde getal ook 8 cijfers lang is en overeenkomt met de transponder gegevens zoals hier vermeldt.

  • Polarizatie staat verkeerd, controleer de transponder instellingen opnieuw. Let op de nieuwe ip-adressen!

  • Symbolrate staat verkeerd: dit zou 22000000 (alweer 8 cijfers!) moeten zijn.

  • Schotel staat niet goed. Mocht je zelf de schotel niet kunnen richten, vraag het dan een persoon dit dit wel kan (kennis of de leverancier, bedankt Frank!).

Connectie wordt na enkele minuten verbroken.

Mogelijke oorzaak:

De externe toegangsadapter heeft een feature die er voor kan zorgen dat na een x-aantal minuten van geen Internet activiteit, de verbinding automatisch verbroken wordt.

In computer termen: de verbinding wordt verbroken na een bepaalde "idle" tijd. Ik weet niet zeker wat Microsoft met Idle bedoelt want mail ophalen en downloaden vallen bij hun kennelijk ook onder "idle".

Ter controle (hier de dialup-adapter zoals die bij EON gebruikt worden kan):

1. Open de "EuropeOnline Network S.A." Icon door deze dubbel te klikken (je kunt deze gegevens ook controleren bij de Windows dialup-adapter of de instellingen van Internet Explorer).

2. De Connectie-dialoog verschijnt.

3. Selecteer "Properties".

4. Selecteer de "Options" tab en controleer de volgende instellingen. Sluit af met "OK": "Redial" - "99", "Idle time before disconnecting" - "Never".

Dailup-indicator: beiden knipper, langzame connectie.

Mogelijke oorzaak:

Internet pagina's verschijnen niet, er lijkt geen downstream te zijn.

Mogelijke oorzaken:

  • Je gebruikt de Harmonic Cybertsream login-client nog ? NIET DOEN ! Deze is overbodig geworden.

  • Zijn de proxy-instellingen van de externe toegangsadapter (Internet Explorer / Netscape) correct ingesteldt ? Let op de wijzigingen die sinds mei 2000 zijn doorgevoerd ! Zie transponder pagina.

  • De filters van DVB Data Services zijn niet, foutief of incompleet ingevuld. download de instellingen voor de filters. Zie de installatie instructies van jouw DVB kaart.

Geen TV beeld in de Hauppauge DVB TV & Radio applicatie.

Mogelijke oorzaak:

Misschien ben je op dit moment 2 verschillende drivers door elkaar aan het gebruiken.

Uninstall alle software en begin opnieuw (DVB applications en drivers).

De DVB applicaties kan men verwijderen door de optie "Add/Remove software" in de control panel.

Bij de verwijdering van drivers: doe dit alleen als je ECHT weet wat je aan het doen bent (niet dat ik dat wist). De drivers is wat moeilijker: klik met de rechter muisknop op de C:\WINDOWS\INF directory en selecteer "Find". Zoek nu naar bestanden waar de tekst Hauppauge in voorkomt.

Normaal komt er nu het bestand HAUPPAUGETTDVB.inf te voorschijn. Voor Technotrend en/of Siemens drivers: verwijder deze ook (Ik ben niet bekend met de bestandnamen hiervoor, echter meestal lijken hierop TT*.INF - verwijder NIET de ISDN en monitor bestanden).

Na het verwijderen van de software en de drivers start je de PC opnieuw op en begin je de installatie weer van voor af aan.

Merk op: Windows 2000 en Windows XP gebruikers moeten eerst even bij Hauppauge of Technotrend kijken om te achterhalen hoe een driver (< versie 2.x) verwijderd moet worden. Men ervaart anders alleen maar serieuze crashes.

Fazzt wil maar niet werken

Het kan voorkomen, meer dan 50 gebruikers kunnen dit al bevestigen (!!!!), dat je ondanks alle juiste instellingen, dat Fazzt echt niet wil werken. De enige overgebleven oplossing is Fazzt de-installeren en Fazzt weer opnieuw installeren. Het werkt dan wel,...

Merk op: Heb je wel de juiste versie van de Fazzt software?

Ik krijg Napster maar niet werkende

Helaas zal Napster voorlopig ook wel niet gaan werken, dit is dus geen fout in de instellingen of de drivers. Napster wordt niet ondersteund door EON. Napster gaat zich namelijk opstellen als "server" in het "Napster"-netwerk en dat wordt door de techniek die EON hanteerd niet ondersteund.

Redial gaat maar 99 keer en is erg langzaam

Ik ergerde me hier ook al aan en heb met behulp van Frank een beetje zitten rommelen met de registry. (ALLEEN GETEST MET WINDOWS 9X !!!)

Download deze file, unzip het en dubbel de uitgepakte .reg file. De redials zijn niet meer beperkt tot 99 maar tot 4.294.967.295 keer. Ik weet niet of het ooit gehaald wordt daar dit jaren gaat duren.

Mijn persoonlijke record is 3194 (thanx SuperWeb !).

Daarnaast is de wachttijd gereduceerd naar nul seconden. (snelheden tot 70 redails per minuut zijn nu mogelijk ZONDER SuperDialer!)

FTP werkt niet - of - Hoe stel ik mijn FTP-client in?

FTP werkt nog niet goed bij Europe Online. Men is wel aan het zoeken naar een oplossing, maar je moet ook bedenken dat er andere problemen zijn die een hogere prioriteit hebben.

Wat ik wel kan suggereren is - mits de FTP client dat support - gebruik te maken van het HTTP protocol.

Wat ook kan werken is het gebruiken van de proxy port 8090 i.p.v. 8080.

Resume support bij EON-proxies ?

Ik kan dit helaas niet bevestigen, er wordt echter gesteld dat alleen de Transponder 115 proxy supports resume voor downloads ondersteund(bv. Flashget a.k.a. JetCar). Ik heb gemerkt dat anderen het soms ook ondersteunen, vermoedelijk hangt dit samen met het feit of een bestand al geheel in de proxy staat.

Geen connectie meer na installatie Windows 98SE "Internet Sharing"

Helaas, helaas,... de software die we bij Windows 98SE, ME en Windows 2000 vinden, genaamd "Internet Sharing" werkt NIET samen met de Internet via de Satelliet techniek. Verwijder de software weer en kijk op deze pagina voor meer info.

Andere tools, zoals WinRoute en WinGate lijken wel te werken.

Waar haal ik een MAC-adres?

Helaas zijn er nogal wat oplichters in Nederland die beweren dat hun kaarten wel een eMac-adres hebben en die van anderen niet. Dat is dus 100% onzin, ieder kaart heeft hardware-matig een MAC-adres, dus geen verkoop gelul !

IEDERE KAART HEEFT DUS EEN MAC-ADRES!

De DVB-kaart heeft net als alle andere netwerkkaarten een MAC-adres. Windows heeft een handig hulp middel deze informatie boven tafel te halen:

  1. Klik op de Windows "Start"-knop en selecteer "Uitvoeren..."
  2. Vul nu WINIPCFG in en druk op ENTER (of klik op "OK")
  3. Een venster die lijkt op onderstaande verschijnt:

    WinIPcfg selecteer de juiste kaart

  4. In het dropdown-menu (zoals hierboven afgebeeld) vind je de verschillende mogelijke netwerk verbindingen. Selecteer hier de adapter met DVB in de naam.

  5. De waarden worden nu itgelezen voor deze kaart. Naast "Adapter Address" verschijnt nu het z.g.n. MAC-address, 00-D0-5C-00-49-4a in dit voorbeeld:

    WinIPcfg - Mac adres, ip adres en subnet mask

Bij het afsluiten van Windows krijg ik steeds een error.

Als je een Siemens, Hauppauge, Technotrend of Galaxis kaart gebruikt, met driver versie 1.22 dan is dat (volgens de heren) volkomen normaal. Het zou te wijten zijn aan Windows. Helaas pindakaas voor de heren maar het is gewoon een denkfout bij de bouw van DVB-Data geweest.

Wat is namelijk het geval: TechnoTrend heeft een server-client software constructie bedacht. Bij het afsluiten van Windows wordt eerst de server software (DVB-s-server) afgesloten. Men vergeet echter de client (de DVB-data) een melding te geven dat deze ook moet sluiten. gevolg: de server verdwijnt maar de client weet nu niet meer met wie hij moet praten.

Ik kan niet zeggen dat dit nou echt normaal is, maar goed.

De firma BySky heeft een patch die werkt met hun BySky-organizer (versie 2.0). je moet dus een gebruiker van BySky zijn wil je deze feature kunnen gebruiken.

Technotrend wil niet meer werken na een driver update.

Ik heb het zelf meegemaakt, en anderen met mij (Hi Arnold!) ...

Na een update van versie 1.22 naar versi 1.23, wilde mijn DVB kaart dus helemaal niet meer meewerken aan de ontvangst van Internet data.

Hier bleek dat het DVB netwerk onderdeel ook nog geupdate moest worden.

Klik met de rechter muisknop op "My Computer" ("Deze Computer") en selecteer "properties" ("Eigenschappen"), in de tab "Device Manager" kiest men de tak "Network Adapters" waar we vervolgens de properties opvragen van de "Virtual DVB/IP Network Adapter". In het venster van de properties klikken we dan op "Reinstall drivers" en met "Browse..." wijzen we Windows dan naar de directory van de nieuwe drivers (die je dus gedownload hebt).

Na installie van Windows ME (schone installatie), wil de TechnoTrend niet meer werken

Dit probleem hangt samen met de hierboven vermelde situatie.
Nu moeten we niet alleen de netwerk kaart drivers updaten, maar ook de "TechnoTrend TT-DVBast PCI" kaart in de tak "Sound, video and game controllers". Hier past men dezelfde aanpak toe.

Waar haal ik een downloadkey voor Fazzt ?

Moeilijk te vinden maar eigenlijk ook weer niet. Ga naar "Download Centre" op de Europe Online pagina (vergeet niet in te loggen!). Kies de file die je zou willen downloaden en bevestig dit met "get it". In de nu opkomende dialoog staat een link "here" die het mogelijk maakt de key te downloaden.

 

 


Je bent nu al op de nederlandstalige pagina's Click here to switch to the English pages